tiistai 22. huhtikuuta 2014

Stronger than yesterday

Kuten kaikella muulla, myös herkuttelulla on hintansa.
Lomailu, nautiskelu, syöminen ja juominen ovat päättäneet vaatia veronsa.
It's pay back time.

Ihmisen keho on siitä jännä, että sillä on aina taipumus parantaa itsensä. Se toipuu melkein mistä vain, tekipä sille pahaa itse omalla syömisellään tai sitten esim. tiukan nuhataudin myötä.
Pysähdyin hetkeksi kuuntelemaan kehoani, jolla ei ollut paljon hyvää kerrottavaa minulle.
Liikaa sokeria, liian monta mojitoa ja sattumanvaraista ateriointia (pastaa, pizzaa ja pommes frites, joita rakastan muuten yli kaiken!)

pääsiäis-plösöilyä

Tänään saavuin minilomalta takaisin töihin ja pöydälläni minua odotti Kinder-muna. Kaikista munista (jopa Fazerin Mignonista) parhain, minun mielestäni. Suklaamunien aatelia.
Ja mun reaktio oli: yyhhh, ei enää suklaata.
En kannata ehdottomuutta melkein missään muodossa elämäntyyliin liittyen, mutta tämä olotilani huutaa myrkkylakkoa herkkulakkoa!

Minulle herkuttelu on suorastaan muodostunut tavaksi, josta olen nyt päättänyt päästä eroon. Olen armoton herkuttelija.
Minulta kysytään usein miksi olen itse niin herkku. Vastaus siihen on yksinkertainen: koska olen sitä mitä syön. Nyt olen kuitenkin saavuttanut sen tilan, jossa olen niin täynnä itseäni ettei tarvitse edes syödä.
Rajansa kaikella ja aion nyt todistaa sen, että joskus myös vanha koira voi oppia uusia temppuja. Tai oppia niistä vanhoista eroon.

Usein tällaiset päätökset kosahtavat sen sileän tien, mutta jos julistan sen ääneen paikassa, josta sitä ei enää koskaan saa pois - eli netissä - joudun myös pitämään lupaukseni. Tai muuten syön herkkujen lisäksi myös sanani.

Tämän myrkkylakkoni taustalla ei ole ajatus rääkätä itseäni vaan saavuttaa hieman parempi fyysinen olotila. Tarkoituksena ei ole olla herkuttelematta vaan herkutella oikein, ilman kolmea valkoista ihmiskehon vihollista: suola, sokeri ja kokaiini.
Viimeisintä en ole koskaan kokeillut eikä siitä erossa pysyminen tuota minulle mitään vaikeuksia, mutta täytyy myöntää että kehoni huutaa välillä suolaa. Siitä erossa pysyminen ei ole minulle kaikkein helpointa!
Yritin kysellä mr. Jaylta saako myrkkylakon aikana syödä sipsiä ja hän ilmoitti, että kyllä mikäli haluaa huijata itseään.

Siksi haastan kaikki ilmoittamaan parhaimmat, myrkyttömät herkkureseptinsä täällä. Millä juuri sinä herkuttelet silloin, kun sokeri on off the table?

Katsoin tuota soikeaa Kinder-munaa edessäni. Siinä se möllötti tuijottaen takaisin.
Päivän päätteeksi jätin sen yksin työpöydälle. "Better off without you, my love" totesin suklaamunalle. Sammutin huoneesta valot ja kävelin pää pystyssä poispäin.

kuva
 
Ed Sheerania lainaten: cause you need me, I don't need you.
 
Terkuin,
Princess- pudotin kolme kiloisen vesimelonin vasemmalle jalalleni - Rose

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti